Ontdek Bidfood Belgium 4 thema’s voor 2024

Ontdek Bidfood Belgium 4 thema’s voor 2024

Bidfood is voortdurend op zoek naar inspiratie en probeert in te spelen op de trends van het jaar. Om de boodschap duidelijk te kunnen overbrengen, is beslist om het kalenderjaar in te delen in verschillende periodes die overeenstemmen met de verschillende seizoenen. Elke periode komt overeen met een specifiek thema dat Bidfood zal uitwerken aan de hand van verscheidene activeringen.

De voor 2024 ontwikkelde thema’s draaien om het begrip Awareness, d.w.z. bewustwording. “To be aware of something” betekent kennis hebben van het bestaan van iets, of een situatie of onderwerp begrijpen op basis van informatie of ervaring. Het doel is om dit concept te benaderen vanuit een aantal invalshoeken die specifiek zijn voor onze sector.

De thema’s per periode zijn de volgende:

Food awareness

Winter (21 december 2023 – 21 maart 2024): Food awareness – Bewustmaking van wat er op het bord komt vanuit het oogpunt van de consument, maar ook vanuit het oogpunt van de chef-kok. Dit thema heeft ook aandacht voor voedingsmiddelen/producten die het mogelijk maken om op een gezonde en duurzame manier in onze behoeften te voorzien

Differentiation awareness

Lente (22 maart 2024 – 21 juni 2024): Differentiation awareness – Differentiëring is belangrijk vandaag. Of het nu gaat om een horecazaak of een ziekenhuis, het publiek is altijd op zoek naar dat beetje extra dat het verschil maakt: een origineel concept, een andere, menselijkere benadering, …

Consumer awareness

Zomer (22 juni 2024 – 21 september 2024): Consumer awareness – In het verlengde van het vorige thema evolueert de markt naar almaar meer aandacht voor de eindconsument. Consumenten hechten steeds meer belang aan wat ze eten en wat ze ervaren in het etablissement van hun keuze.

Information awareness

Herfst (22 september 2024 – 21 december 2024): Information awareness – Transparantie is de afgelopen jaren het sleutelwoord geworden.. Gegevens zijn overal, soms ontoegankelijk, maar meestal raadpleegbaar. Het is belangrijk op de juiste manier gebruik te kunnen maken van wat voorhanden is (ingrediënten, traceerbaarheid, herkomst, …). Dit is een probleem waarmee alle spelers van foodservice in het algemeen te maken krijgen en dat soms veel van hun tijd in beslag kan nemen.